Plezierbootje

Veelgestelde vragen

  • Welke faciliteiten zijn er aanwezig?

    Overdekt zwembad, buiten zwembad, supermarkt, speeltuin, bar, restaurant, snackbar, fietsverhuur, scooterverhuur, tennisbaan, vis faciliteiten, waterpark (alleen zomers), toilet gebouwen, was gelegenheden.

  • Kan ik bij boeken als ik al aan het varen ben?

    Dit is mogelijk wanneer er nog boten vrij zijn. Anders kan er altijd gekeken worden naar het invullen van een ander tijdsblok.

  • Anuleren?

    Annuleren kan kosteloos tot 48 uur van te voren. Indien er binnen 48 uur wordt geannuleerd dan zullen wij 50% in rekening brengen.

  • Mogen wij varen met corona maatregelen?

    Wij hanteren de richtlijnen van het RIVM
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels

  • Ik heb nog nooit met een schip gevaren maar kan ik dan een boot huren?

    Ja dit is mogelijk. Als u dit van te voren aangeeft zullen wij wat extra tijd voor u vrijmaken. Zodat wij u goed kunnen uitleggen hoe alles werkt en wat te doen.

  • Hulp bij pech?

    Op de boot is een boekje aanwezig met alle benodigde informatie. Hierin staan telefoon nummers en of wat te doen bij een pech geval.

  • Kan ik zonder vaarbewijs toch een bootje huren?

    Ja dit is mogelijk. Iedereen mag een schip tot 15m wat niet harder dan 20km p/uur vaart besturen.

  • Moet ik op de hoogte zijn van de wet en regelgeving op het water?

    Ja u moet op de hoogte zijn van de wet en regelgeving. Wij zorgen ervoor dat in het instructieboekje in de boot de wet en regelgeving aanwezig is. U kunt gemakkelijk alle regels inzien.

  • Zijn de boten verzekerd?

    Ja alle boten zijn verzekerd tegen schade zowel aan de eigen boot als aan andere vaartuigen dit zit bij de huurprijs inbegrepen. Bij eventuele schade is een eigen risico voor de huurder het bedrag van de gestelde borgsom.

  • Hoe weet ik hoe ver ik kan varen om binnen de tijd te blijven?

    Op het meer moet u een tijd van 15 minuten in acht nemen. Mocht u van de plas afvaren zult u zelf bij moeten houden hoe lang u vaart. En zo zelf berekenen hoe lang u erover doet om terug te komen.

  • Wat als ik te laat terug kom?

    Wij zullen een boete berekenen. Aangezien iedereen een tijd heeft gereserveerd willen we ook iedereen de tijd geven die ervoor staat.

  • Mag ik eigen consumpties meenemen?

    Ja dat mag wij willen onze klanten hier vrij in laten. Mits er geen afval in het water word gegooid.
    Zien wij dat u dit toch doet zullen wij een boete van € 150,- in rekening brengen voor de toegebrachte milieuschade. Dit bedrag zullen wij gebruiken voor het schoonhouden van Lathum.

  • Wat te doen bij een ongeval?

    Zorgt u ervoor dat bij een ongeval uzelf eerst in veiligheid komt. Alarmeer dan direct de hulpdiensten en bel 112. Breng ons op de hoogte van het ongeval. Dit kunt u vinden in het instructieboekje.
    Mocht het ongeval minder erg zijn is er altijd een EHBO koffer in de boot aanwezig. Bij brand ligt er een brandblusser onder het bankje bij het roer. Mocht de brandblusser of de EHBO koffer voor onzinnige doeleinden gebruikt worden zullen wij hiervoor de kosten in rekening brengen plus de tijd dat wij ermee bezig zijn.

  • Waar kan ik mijn auto parkeren?

    Dit kan op de parkeerplaatsen voor de camping. Mocht hier geen plek meer zijn kunt u zich melden bij de camping voor een parkeerplaats hier kunnen kosten aan verbonden zijn.

  • Kan ik pinnen of moet ik met contact geld betalen?

    Wij beschikken over pinmogelijkheden. Ook kunt u gerust contant betalen.

  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?

    Check eerst uw spam of ongewenste email inbox. Mocht u dan nog steeds geen bevestigingsmail hebben ontvangen wacht dan eerst 5 minuten en erna kunt u gerust contact opnemen met ons via ons telefoon nummer 06-30 36 45 61 of 06-34 38 30 69

  • Hoe hard mag ik varen op Lathum?

    U mag op Lathum 9km per uur varen. Op de ijssel mag u buiten stedelijk gebied Harder dan 20km per uur varen.